DVD & Blu-ray

DVD

Komentáře k zobrazeným filmům

  • Sarkastic -
    Po čem muži touží (2018)
    *** 17.2.2019

    „Přitom vona je úplně jiná. Vona je tak pěkná, ty voči, ty nohy taky má…“ - „A ruce…“ Přesně jak jsem čekal, odpadová hodnocení jsou úplně mimo. Není to žádná pecka, ale ani průser. Nejdřív člověka sice trochu praští do očí nápadný product placement, hned jsem si vzpomněl na Krause („Si mi roztrh sako od Bandiho, ty homoději!“), ale nejsem typ diváka, který by z toho zvracel, spíš to nechtěně pobavilo. V úvodu to solidně táhne Langmajerovo šovinistické hovado, ale pak nastoupí Anička Polívková, která je suverénní a nádherně se tu vyblbla (těžko vypíchnout pár scén, ostatně jen ty artistické kousky na podpatcích musely dát zabrat, ale nejvíc mě asi rozesmála při triumfálním zvedání kola). Lepší vtípky střídají slabší, stejné je to s hereckými výkony, předvídatelnost asi též nikoho nepřekvapí. Konec a vůbec celá ta závěrečná proměna je kapánek sci-fi, ale nic, kvůli čemu bych si rval vlasy. Čistokrevný průměr, nic víc ani míň. „Prosím tě, dej už pokoj s těma tlusťoškama.“ - „Ale vždyť je to hezký, když je holka za co chytit.“ - „Jo, ale ne bagrem.“

  • Xmilden -
    Zrodila se hvězda (2018)
    **** 28.1.2019

    Zpočátku docela podstatné rozpaky nad faktem, jestli opravdu sleduju jeden z nejlepších filmů kalendářního roku 2018. Postupem tento problém odpadá, protože ústřední dvojice má své role v malíku, je to přesvědčivě podáno, napsáno a hlavně Bradley Cooper hraje jako z partesu a je radost jej sledovat. Dříve jsem si o něm myslel že je to herecké dřevo. Tady ovšem klobouk dolů. O filmu toho moc napsat nemůžu, protože bych musel hodně spoilerovat a to rozhodně nechci. Písničky jsem čekal lepší a chytlavější. Líbil se mi dopad, jakou moc má láska. Nadchne, povzbudí, motivuje, ale také může ničit, vše co jsme si vysnili. Závěrečné minuty jsem se o postavy opravdu začínal bát. Klobouk dolů jak to celé dokázal Bradley natočit, přestože se jedná o jeho prvotinu. Filmařský talent jako zvon. 80%

  • Gilmour93 -
    Zlý časy v El Royale (2018)
    **** 7.1.2019

    Po dekonstrukci slasheru přichází na řadu Agatha s Quentinem. Tenká červená linie mezi Nevadou a Kalifornii je jako napnutý provaz, na kterém Goddard balancuje mezi seriózním retro thrillerem a s chronologií si zlehka pohrávající černou komedií. Škoda, že se zneutralizoval zbytečně dlouhou expozicí a nepříliš údernými dialogy, tohle soulové hotelové zúčtování s feministickým ocasem mohlo mít náběh na kultovní status. P.S.: Hemsworth jako Charles Manson s fitcentra nepřekročil svůj krátký stín. Bez létajícího kladiva to prostě není on..

  • Kaka -
    Peppermint: Anděl pomsty (2018)
    ** 21.12.2018

    Ostřílený akční režisér a mistr drsných příběhů Morel natočí školáckou arkádu, která uspěje možná za deštivého odpoledne na TV Nova. Garner měla být jakousi moderní alternativou Charlize Theron z Atomic Blonde, ale nesahá jí ani po kotníky. Ne snad že by nevypada dostatečně cool a sem tam někomu nenakopala prdel, ale tvůrci ji neumožní vyniknout tak, jako její sokyni. Škoda času i pro zaryté fanoušky akčních filmů.

  • castor -
    Stíny mezi námi (2018)
    ** 25.10.2018

    Kdesi v Illinois. Zase se něco nemilého pokazilo. A lidstvo to schytalo. Explodovali vládní laboratoře. Byli nějakých 80 kilometrů od epicentra a jistá Ronnie přišla o pár přátel a hlavně o tátu. Okolo se zjevují coby přízraky. Jeden takový bubák se ale začne chovat nestandardně. A Bella Thorne se ještě s jedním hošanem rozhodne přijít věci na kloub. Solidní nápad, ve výsledku je to ovšem takové nemastné neslané. Poměrně mladý tvůrce Scott Speer znovu sáhl právě po Belle, která už slušně pod jeho vedením válela v příjemně staromódně pojaté romantice Půlnoční láska. Tady ovšem musejí jít čísla chtě nechtě dolů. Průšvih to ale není.

  • Radek99 -
    Toman (2018)
    **** 24.10.2018

    Mrazivý film o mechanismech totalitní moci i o nepřekvapivém faktu, že nomenklaturní bolševici byli ryzí oportunisté a v podstatě jen bezpáteřní kšeftaři. Emoční sílu Kachyňova Ucha Trojanův film sice nemá, ale i tak je tohle filmové účtování s naší temnou komunistickou minulostí velmi potřeba...škoda jen té trochu přemrštěné stopáže... PS: Doufám, že Toman bude x krát promítán během školních projekcí...

  • Matty -
    Hovory s TGM (2018)
    **** 19.10.2018

    Hovory s TGM vás vycházkovým tempem, bez vyloženě rušivých momentů a snahy o velké drama provedou myšlenkovým světem prvního československého prezidenta. Vyprávění směřuje hlavně do minulosti obou postav, ne směrem vpřed. Zápletku podobně jako ve filmech Richarda Linklatera (nebo Erica Rohmera) nesou především dialogy, v nichž dojde na národnostní otázku, náboženství, sebevraždu i ženy. Díky poměrně přirozeným hercům (zejména Martin Huba) a kameře Jana Malíře (akademický formát + barvy připomínající staré kolorované fotografie) je povídání dost živé i bez vytváření napětí pomocí otázek, na něž bychom čekali odpovědi. Můžeme se akorát ptát, komu jsou určena srdíčka, která Masaryk během úvodních titulků kreslí; otázka, zda Masaryk dá Čapkovi svolení k vydání Hovorů, kterou je celý film rámován, plní spíš funkci MacGuffinu a film se nesnaží postupným vršením argumentů dojít k jejímu zodpovězení - to přichází jaksi mimoděk a slouží hlavně k uzavření vyprávění. ___ Všem nemusí sednou knižně znějící dialogy, které odpovídají spíše tomu, jak by se dva myslitelé Čapkova a Masarykova formátu bavili na stránkách knihy (po pečlivé editaci), nikoli při neformálním přátelském setkání, ale když přijmete, že jde o mediální konstrukty obou mužů (což je také jedno z témat, k němuž se film opakovaně vrací a které mu přidávají na formální sevřenosti), o jejich lehce idealizované verze, o nositele nadčasových (což bylo pro Kosatíka zřejmě klíčové slovo) idejí, nemusí jít o zásadní překážku v přijetí filmu. Hovory s TGM jsou navíc založené na určitém napětí mezi symbolem a skutečností, mezi dokumentární bezprostředností a mediálním zkreslením. Projevuje se jak v Masarykově odmítání rolí, které mu přisuzuje Čapek (i národ, spatřující v něm „tatíčka“), tak v rozporu mezi zaměřením na přítomný okamžik a výtvarnou stylizací, která nám brání přijmout příběh jako něco autentického a plně se do něj ponořit. ___ Očekávám, že pro mnohé půjde jen o další díl Českého století, navíc bez Sedláčkových „šrapnelů“ (jejich absence mi ovšem vzhledem k vlídnému tónu, zaměření na prosté okamžiky namísto velkých dramat vyhovovala), případně o zfilmovanou rozhlasovou hru (obrazová složka ve skutečnosti hraje podstatnou roli), pro mne šlo o vzácně vyrovnaný, inscenačně velmi dobře zvládnutý film pro kina s jasným a přesvědčivě naplněným záměrem. 75%

  • Wacoslav1 -
    Halloween (2018)
    *** 17.10.2018

    No plus mínus je to takový jaký jsem to čekal ať už co se pozitiv i negativ týče. K tomu pozitivnímu : Věděl jsem, že v rukou tvůrců původní série to nemůže skončit tak hrozně jako ten vejškrab z opičí kundy v podání Zombieho, kterým se před časem můj nejoblíbenější zabiják v masce smutně loučil s filmovým světem. Teď už je sice dědeček, ale pořád v nezničitelný formě. Všechno je přizpůsobeno pro fanoušky originálu. Pomalé tempo, budování atmosféry, hudební podmaz co přímo od Carpentera zní stejně nejlíp a nekompromisní surové mordy v typicky Myersovském stylu s tím však jde ruku v ruce i to negativní. Tvůrci se prostě rozhodli, že fanoušky umlátí odkazy. I když tenhle film se ofiko hlásí jenom k jedničce našel jsem tu odkazy i na Dvojku, čtyřku, nebo H20. Problém je v tom, že film nemá čím překvapit. Tohle všechno už znalý fanda Halloweenu viděl, byť v oldschool provedení je to fajn, ale originalita na rozdíl třeba od H20 který přišel s pár novými prvky, je zde na bodu nula. Vývoj každé scény je odhadnutelný a předvídatelný dopředu, ale je to fajn vzpomínka na staré časy.65%

  • Jamal -
    První člověk (2018)
    **** 7.10.2018

    Je potřeba říct, že tento snímek není žádný blockbuster. Mě osobně nejvíce připomíná Interstellar, a to svým zpracováním, dějem a psychologickým rozborem postav, ale také hudbou, která dokonale doplňuje film. Svojí podstatou, ale samozřejmě více inklinuje k filmu Apollo 13. Jednou z mála věcí co chci vytknout, že snímek je příliš dlouhý a může to místy klouzat k nudným nebo zbytečným scénám - něco podobného bylo i u Interstellaru a to zde díky snaze vylíčit psychologii mnoha postav, kteří zde účinkují a ne každý divák toto ocení. Na druhou stranu rozbor postav je dokonalý a my si dokážeme naplno uvědomit, že život astronauta je posláním a také obětí, než touhou být celebrita. I astronauti mají své osobní životy a problémy, jako každý smrtelník. Výborně zpracované akční scény, které jsou jednoduché - rozklepaná kabina kosmické lodi, připojování ve vesmíru, a samotné přistání, které bylo dechberoucí. Stejně tak to nebeské ticho, které ve vesmíru reálně je a žádné zbytečné a nesmyslné zvukové efekty a stejně tak mi udělala radost Novosvětská symfonie od Dvořáka, kterou si astronauti reálně zpříjemnili cestu na Měsíc. A v neposlední řadě také poslední scéna, která byla samozřejmě dělaná pro publikum na city, ale opět jednoduše beze slov. A jak já vždy tvrdím, někdy méně je více a tak díky za tento snímek, který se zařadí jako smysluplný odkaz prvních dvou lidí na povrchu Měsíce. A že by třetí nominace na Oskara pro Ryana Goslinga? Uvidíme :)

  • JFL -
    Tvář (2018)
    *** 4.10.2018

    V rámci Polska a tamních tendencí na přepisování historie a snah o uzákonění jediného správného pohledu na domnělou polskou idylu představuje "Tvář" zajisté ambiciózní, odvážný a potřebný projekt. Na druhou stranu si ale přiznejme, že stranou stylových fines to nepřináší zrovna nic objevně obrazoboreckého či podvratného. "Tvář" navzdory řadě podnětných prvků neobsahuje nic co by vyloženě ťalo do jádra společnosti, spíš je to takové zasmušilejší a metalem proložené "Slunce, seno, jahody". Nespočívá ono nadšené přijetí kritikou náhodou v tom, že v dnešní době už člověk ve festivalovém mainstreamu je spíš zvyklý vídat emancipační příběhy, kde hrdinové vzkvétají navzdory svému okolí, než prostě filmy, které by ukazovaly obyčejné lidi jako burany a křupany?

  • Enšpígl -
    BlacKkKlansman (2018)
    *** 28.9.2018

    Bylo to udělaný cyhtře, nepopírám, že jsem se i bavil, Postavy skvělý. PWH začínám pomalu věřit, že je retard. Z černošských hereců mě nejvíc zaujala ta mladá aktivistka, neměla tak velkou roli i když její postava byla pro děj hodně podstatná, hrála to dobře. JDW zkusím ještě v nějakým filmu odchytit, abych si udělal jasný názor, ale hrozně rád jsem viděl Adama Drivera už ve Star Wars mě hrozně bavil a tady byl opět výrazný a naprosto přesný. Jinak všechny ty White power a Black power mě serou stejně jako Spika, ale tím koncem ujel, ne, že by Trump nebyl křupan, ale ten konec mě přišel jako kdyby si Spike myslel, že všichni diváci tohoto filmu jsou kreteni a že se prostě neudržel a zvolil formu zcela mimo scénář a příběh, jen aby jsem znal jeho politický názor.

  • Psychor -
    22. míle (2018)
    odpad! 18.8.2018

    Jeden z vůdčích představitelů hollywoodské kavárny Berg si ke svému zděšení uvědomil, že pro jeho tvorbu tak charakteristický vlastenecký patos již přestává zabírat i na americké popkornové publikum, v důsledku čehož se nyní nenáročného diváka pokusil nalákat na "ultimátní akční jízdu". Jeho předcházející snímky si i přes onen ideologický nános a slaboduchý scénář uchovaly alespoň náznak dějové linie, avšak v případě Mile 22 již zůstalo pouze u chaotického shluku záběrů. Ve střižně i za kamerou zřejmě zaskakovali nějací brigádníci, což se mimo jiné zásadně promítlo do zoufalé neefektnosti akčních scén. Nesmyslně se třesoucí obraz, zmatečně používaný zoom in-out a především zběsilé střídání jednotlivých záběrů, které mnohdy trvají pouze několik milisekund, a tudíž je divák vnímá převážně na podprahové úrovni. Ve výsledku tedy akce bez akce, která vzhledem k žalostnému střihu navozuje leda tak bolest hlavy. Jakožto zdejší hororový expert jsem se domníval, že tragického Slender Mana v souboji o nejhorší snímek léta nikdo nemůže ohrozit, ale Mile 22 se ukazuje býti více než důstojným soupeřem. Odpad.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace