• honzii
    **

    Okresní přebor fungoval protože uměl být i trochu vážný nebo dojemný. Čtvrtá hvězda měla zase super herce a kreativní vliv Dejvického divadla. Tohle je ale zatím bohužel prázdné panoptikum karikatur bez hloubky. Nepochopím, jak zde někdo může volit slova jako "bravurní", nebo "dobře napsaný scénář". Tři epizody za námi a já netuším, co se děje, kde je příběh, nemám jediný důvod sledovat hlavní postavu dál. Nerozumím, co je jejím cílem, motivací, motorem nebo jaká je uvnitř. Humor to utáhne asi podle toho, jak nízko máte nastavenou laťku. Celkově jsem zklamaný z toho, že po těch zkušenostech Prušinovský s tím namachrovaným Kolečkem nemají ambicí vytvořit něco kvalitního. A největší smutek mě jímá, když celkem talentovaný Hofmann, který se pro tuto roli svým projevem ohromně hodí, nemá absolutně co hrát.(22.1.2019)

  • salahadin

    Myslím, že hodnotit hvězdama ani nebudu. Protože 3* jsou blbost, 5* nedám, proto že něco je opravdu trapné (ano, módní vlna "Nic nám není svatý") a 1* nedám taky, protože něco je vtipné a Erika hraje dobře. Tvůrci karikují snad úplně všechno - zejména postava falešného kněze je na odpad. A všech diváků, co mají pocit, že tohle "potřebují" vidět, je mi skutečně líto. Při sledování mě častokrát fackovalo slůvko "PROČ". Kurňa proč musí tvůrci všechno ukazovat? A proč se v tom ještě detailně rejpou? Proč mám koukat na zadek Michala Isteníka a krásnou herečku s hlavou u jeho rozkroku? Proč musím pořád poslouchat, že mu nestojí? Co je na tomhle přínosnýho? Co to vypovídá? Nebo je to vtipný? Fakt? Chápu, o čem seriál asi je, ale nelíbí se mi, že pracuje s primitivismem jako s uměním. Na druhou stranu něco do sebe to má, ne že ne. EDIT: Režisér byl hostem pořadu Výzva na Seznamu a absolutně mě nepřesvědčil. Nedokázal ze sebe vyloudit kloudnou větu a vlastně jsem nabyl dojmu, že MOST není ničím jiným než "musí to bejt voe upe hustý, sprostý a lidi si cvrknou do plín". Dodnes vlastně nevím, jestli se mi seriál líbil, ale párkrát (jen párkrát) jsem se zasmál, to joo. Ale když se mi na druhou stranu o dost častěji chtělo zvracet, nejsem si jist, jestli má vůbec cenu něco takovýho za prvé točit, za druhé sledovat. Přínosné to pro mě nebylo a vlastně jsem to sledoval jen ze zvědavosti. Dobře mi tak.(29.1.2019)

  • JASON_X
    *

    (O tomhle seriálu jsem se dozvěděl od chlapů z práce, protože na TV už spoustu let vůbec nečumím. Zhlédnuto na YT.) Myslím, že po třech dílech už mám celkem jasno. Zatímco při dílu prvním mohl mít divák pocit, že by se to mohlo postupně vyvrbit v docela zemitou a všestranně nekorektní bejkárnu, i když samozřejmě v mezích zákona (žijeme přece v předposrané Čechárně), vrbí se to postupně v další buranskou, infantilní, laskavě hřejivou, "nenápadně" moralizující šaškárnu, s tradičně hezky česky "úsměvnými" (= trapnými) karikaturami malých českých lidiček, určenou uťápnutým jednoduchým taťkům a mamkám na večer k 'televízi', aby se u ní mohli smát blahem s držkou rozšklebenou od ucha k uchu, cpát se při tom knedlíky a napájet pívem. Při sledování podobných typicky českých debilit mám už od mala obtížně definovatelný pocit svíravé trapnosti, studu za to, že i já sám jsem příslušníkem tohohle národa. Divím se jen, že s něčím takovým nepřišla spíš plebejská Nova. Provizorně zaokrouhluju dolů a uvidím na konci (jestli ho vůbec uvidím). // Po proklikání čtvrtého dílu - ne, neuvidím, odmítám u toho chcípnout trapností.(23.1.2019)

  • MartinX.
    ***

    Na serveru Aktuálně vyšla recenze k tomuto dílku s názvem "Seriál z mostecké hospody podkopává stereotypy". Už tam není zmíněno, že série sice některé stereotypy skutečně zesměšňuje, ovšem za cenu toho, že jiné posiluje. A tak sledujeme po x-té variaci na tupého burana z "venkova", který chlemtá pivo a přikusuje k tomu bůček. To, že vede xenofobní a přihlouplé kecy, to k tomu pochopitelně patří. Jiný obraz lidí, kteří se živi rukama, v českých televizích a ve filmu, zejména pokud jde o veřejnoprávně financované projekty, téměř neuvidíte. Arogantně povýšený pohled umělecké vrstvy na běžné lidi se v této společnosti šíří velmi rychle. Abych to uvedl do širšího kontextu: obraz chudých lidí v českém filmu prošel pozoruhodným vývojem: od soucitného a posilujícího pohledu třeba v Hej Rup nebo Svět patří nám, přes idealizovaný obraz v letech 40. a 50., postupné mizení chudších lidí v letech 60. až 80., jejich naprostou absenci v 90. letech, až po nepřátelský a zesměšňující obraz posledních dvou desetiletí. Most! je v tomto směru jen kontinuálním krokem. Nic na tom nemění, že je v řadě jiných ohledu skutečně vtipný, že někteří herci předvádějí pozoruhodné výkony (Hoffman, Stárková). Mimochodem, ten obraz chudých jako líných, směšných, neschopných a víceméně zlých je jen inverzí let 50., kde byli podobně zobrazováni lidé bohatí a nepřátelé režimu. Krátce řečeno, reprezentace chudých lidí v současném mainstreamovém filmu a televizi zcela otevřeně sděluje, že chudoba je vlastně morální problém, že si ji ti lidé svou mnohačetnou podřadností zaslouží. Kdo je zlým svědomím systému, je z toho docela patrné.(10.1.2019)

  • riza-do
    ****

    Petr Kolečko mě svými nenáročnými komediemi o stereotypech baví už pár let. Jeho Most! přišel v době vzrůstající nenávisti a xenofóbie, které komediálně nadzvedává možná až do absurdna, aby ukázal všem, jak hloupé a krátkozraké jejich chování občas bývá. Náramně se bavím a myslím, že bavit se musí každý, koho zrovna humor na absurdní stereotypní myšlení národa s průměrným IQ 98 neuráží. Na druhou stranu chápu, že jsou i tací, co zavírají diskuze Novinek a podobných serverů, jelikož nejsou schopni číst tu mezilidskou hloupost. Takovým se ani seriál Most! líbit nebude.(29.1.2019)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace